vogels tellen

 Stress

en hoe die door mijn lijf kan gieren

een onwelkome gast die ik altijd snel het huis uit wil

Angst

en hoe die mijn keel kan dichtknijpen

een wrede vijand die mij op de rand van de afgrond brengt

 

ik wil niet falen

ik wil niet kwetsen

ik wil niemand verliezen

en veranderen is zo moeilijk

ik wil weer gewoon gewoon

 

Paniek en Tranen

 

ik kijk naar buiten en tel de vogels in mijn tuin

een koolmees een roodborstje een pimpelmees

en twee tortelduiven

Kijk dan! Ik ben weer thuis.

 


Onzekerheid

en hoe die mijn geest kan verlammen

een vreemde ziekte die chronisch blijft sluimeren

Schuldgevoel

en hoe die mijn daden kan verwijten

een strenge vader zoals ik die nooit heb gehad – wat vreemd

 

ik wil niet falen

ik wil niet kwetsen

ik wil niemand verliezen

en veranderen is zo moeilijk

ik wil weer gewoon gewoon

 

Paniek en Tranen

 

ik kijk naar buiten en tel de vogels in mijn tuin

een kauw een ekster een groene specht

en twee tortelduiven

Kijk dan! Ik ben weer thuis.

 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts